5 VĒRTĪGI PADOMI LIETOTAS AUTOMAŠĪNAS IEGĀDĒ

Blog Card6

Ja pilnīgi jauna auto izvēlē galvenie faktori ir aprīkojums un cena, tad lietotas automašīnas iegādē ļoti būtiski faktori ir spēkrata stāvoklis un vēsture. Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, bravoauto ir sagatavojis padomus, ko ņemt vērā lietotas automašīnas apskatē un iegādē.

 

Jāsāk ar to, ka lietotu automašīnu iespējams iegādāties gan no privātpersonas, gan no auto tirgotājiem. Bieži vien pie privātiem pārdevējiem cenas ir nedaudz zemākas, tomēr jāņem vērā, ka privātpersonas neuzņemas nekādu atbildību par tirgoto automašīnu. Uzticami lietoto auto tirgotāji, kā, piemēram, bravoauto, savām automašīnām sniedz oficiālu lietoto auto garantiju, kas pasargās pircēju no potenciāliem defektiem. Tāpat solīdi lietoto auto saloni bez jautāšanas uzreiz sniegs informāciju par avārijām un defektiem, ja tādi automašīnai ir.

 

Lietota auto apskate

 

Mūsdienās teju visu ir iespējams izdarīt digitālajā vidē, tomēr lietotas automašīnas iegādē vēl arvien ir ieteicama auto apskatīšana dzīvē. Ievērojot seno patiesību, ka četras acis redz vairāk nekā divas, vēlams auto doties lūkoties divatā. Tas palielina iespēju kopā ievērot un atklāt uz pirmo acu skatienu apslēptus defektus. Svarīgi – apskatiet auto vai nu gaišā dienas laikā vai apgaismotās telpās, tāpat neļaujiet sevi steidzināt. Automašīna ir viens no dārgākajiem pirkumiem dzīvē, tādēļ ir vērts tā izpētei veltīt pietiekami daudz laika.

 

Tehniskā stāvokļa pārbaude

 

Lai arī vislabāk auto tehnisko stāvokli ir pārbaudīt servisā, būtiskākos spēkrata elementus variet novērtēt arī pats. Noteikti pārbaudiet dzinēja eļļas līmeni, tāpat apskatiet, vai dzesēšanas šķidrums ir pareizajā līmenī. Droši palūdziet pārdevējam noņemt dzinēja dekoratīvo plastmasas pārsegu, lai varētu apskatīt, vai visas trubiņas un vadi ir kārtībā un vai nav redzamas eļļas noplūdes. Brīdī, kad iedarbiniet automašīnu, apskatiet dzinēja temperatūras radītāju – ja spēkrats jau ir darba temperatūrā, tad, iespējams, tas pirms jūsu atbraukšanas ir speciāli pirms tam iedarbināts un uzsildīts, lai noslēptu neveselīgas skaņas, kas dzirdamas vien aukstam automobilim. Šādā gadījumā ir vērts būt piesardzīgam un apsvērt auto pārbaudīšanu servisā.

 

Vizuālā stāvokļa pārbaude

 

Lai varētu pilnvērtīgi novērtēt automašīnas vizuālo stāvokli, tai būtu jābūt tīrai, jo uz netīra auto var viegli nepamanīt rūsu, buktes un skrāpējumus. Uzticams un godīgs auto pārdevējs pats norādīs uz vizuāliem defektiem un informēs par avārijām un ar to saistītiem remontiem, tomēr labāk, protams, ir pašam novērtēt auto vizuālo stāvokli. Pievēršat uzmanību, vai spraugas starp durvīm, spārniem, dzinēja pārsegu un bagāžas nodalījuma vāku ir vienmērīgas un neatšķiras. Tāpat par iepriekšējiem remontiem var liecināt krāsas atšķirības starp automašīnas detaļām. Jāatzīmē gan, ka pārkrāsoti atsevišķi virsbūves elementi obligāti nenozīmē, ka automašīna cietusi nopietnā avārijā – detaļas var būt krāsotas arī, piemēram, nelielu stāvlaukumu sadursmju dēļ. Vislabāk automašīnas krāsojumu pārbaudīt ar krāsas biezuma mērītāju, kas precīzi parādīs, kuras automašīnas daļas ir krāsotas un/vai apstrādātas ar špakteli.

 

Automašīnas vēsture un nobraukums

 

Automašīnas nobraukuma koriģēšana vēl arvien ir viena no lielākajām problēmām lietoto automašīnu tirgū visā Eiropā. Lai arī tas ir krimināli sodāms pārkāpums, negodīgi tirgotāji vēl arvien nodarbojas ar spidometru “attīšanu”. Iegādājoties auto ar uz leju koriģētu nobraukumu, tiek ne vien pārmaksāts par pašu automašīnu, bet gan arī tādējādi var netikt ievēroti pareizie apkopju intervāli. Piemēram, var tikt palaists garām zobsiksnas maiņas intervāls, kas sliktākajā gadījumā var novest pie tās plīšanas un ļoti dārga dzinēja remonta.

 

Viens no veidiem, kā vislabāk pārbaudīt automašīnas nobraukumu, ir pie oficiālajiem dīleriem pieejamie servisa apmeklējuma ieraksti. Ja automašīna ir Latvijā pirkta un apkopta, tad šo informāciju var noskaidrot pie dīlera, kur auto apkalpots. Tomēr arī no Eiropas nākušiem auto mūsdienās jau var pārbaudīt vēsturi, jo daudziem ražotājiem automašīnas nobraukums, apkopes un remonti tiek piefiksēti ne vien konkrētā dīlera sistēmā, bet gan vienotajā ražotajā datubāzē. Tādējādi Latvijā esošs oficiālais pārstāvis var redzēt arī Eiropā apkopta automobiļa vēsturi. Tāpat, protams, var izmantot arī mūsdienās tik populāros auto vēstures pārbaudīšanas portālus kā AutoDNA un CarVertical. Jāatzīmē, ka vecākām automašīnām, kas vairs netiek apkoptas pie dīleriem, nobraukumu un veiktās apkopes var pārbaudīt arī pēc servisa rēķiniem, ko iepriekšējais īpašnieks bieži vien dod līdzi automašīnai. Bravoauto mēs visām automašīnām piedāvājam saņemt AutoDNA bez maksas.

 

Testa brauciens

 

Ja pēc tehniskās un vizuālās apskates automašīnai neatklājas ievērojami defekti, tad nākamais solis ir testa brauciens. To veikt būtu ļoti ieteicams, jo no vienas puses tas parādīs, vai automašīnā jūtaties ērti un tā atbilst jūsu prasībām, no otras puses testa braucienā var atklāties arī dažādas auto nepilnības. Testa brauciena laikā vēlams izmēģināt automašīnu gan uz negluda seguma, gan arī pie lielāka ātruma, jo tieši šajos apstākļos var atklāties dažāda veida defekti. Pievērsiet uzmanību tam, vai automašīna bez raustīšanās paātrinās un pārslēdz pārnesumus, vai bremzējot nav liekas skaņas un auto netiek vilkts uz vienu pusi, tāpat arī ieklausieties balstiekārtas darbībā. Ja ir kādas liekas skaņas un šaubas par automašīnas stāvokli, tad noteikti ir vērts apmeklēt uzticamu servisu, kas profesionāli pārbaudīs visus spēkrata mezglus. Labāk ieguldīt liekus 100 eiro automašīnas pārbaudei servisā, nekā pēc tam iztērēt tūkstošus tā remontā.

WhatsApp Icon

Whatsapp ziņa